Breu recull d’oportunitats en temps de crisi

El més interessant que s’està dient aquests dies. A continuació es mostren els passos a seguir per a la transformació ara, per a crear un nou pla i dirigir les teves operacions a satisfer les noves necessitats del mercat i del consumidor;

  • Avalua què estan fent els teus competidors per adaptar-se. És fonamental comprendre els teus punts forts i febles en relació amb els dels teus competidors ”(Rhodes i Stelter, Harvard Business Review, 2009). https://hbr.org/2009/02/seize-advantage-in-a-downturn
  • Redueix la teva exposició i quantifica el teu risc. Calcula els costos reals de permanència en l’actual situació. No deixis de remoure cap departament ni pedra.
  • Avalua les noves prioritats. Rhodes & Stelter ens recorden que “Les empreses que retallen sense cap les seves despeses en màrqueting, sovint es troben que després han de gastar molt més del que estalvien per recuperar-se”. 
  • Identifica canvis en l’entorn cultural i social. Com canvien els comportaments i els patrons dels consumidors i quines seran les noves circumstàncies que obligaran els consumidors a canviar els seus hàbits de compra. 
  • Afegeix serveis o productes per satisfer les noves exigències del mercat. A continuació, es detallen algunes necessitats que poden augmentar els ingressos.
    • Serveis de seguretat
    • Alimentació i begudes (concretament el lliurament d’aquests articles que abans es consumien al lloc)
    • Serveis i productes sanitaris, assistencials, per a gent gran i cures personals
    • Serveis de guarderia i cura de mascotes
    • Consultoria i coaching empresarial
    • Tecnologia de la informació i connectivitat virtual
    • Vendes per enviament a domicili 
    • Articles usats, inclosos la roba i els articles per a la llar
    • Productes de neteja i desinfecció

Mireu altres idees a https://www.national.biz/5-recession-proof-business-ideas-opportunities-2020/.

Finalment, qualsevol empresa, sigui quina sigui la mida ha d’afrontar un o més d’aquests cinc conjunts d’accions descrites per McKinsey.com com a mínim https://www.mckinsey.com/business-functions/risk/our-insights/covid-19-implications-for-business.

  1. Protecció dels treballadors
  2. Estabilització de la cadena de subministrament
  3. Compromís amb els clients
  4. Test d’estrès financer
  5. Integració del centre de comandament i pla de comunicació constant

És el moment de planificar i començar a actuar, tot es construeix amb petits passos. 

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari