Breu recull d’oportunitats en temps de crisi
El més interessant que s’està dient aquests dies. A continuació es mostren els passos a seguir per a la transformació ara, per a crear un nou pla i dirigir les teves operacions a satisfer les noves necessitats del mercat i del consumidor;
- Avalua què estan fent els teus competidors per adaptar-se. És fonamental comprendre els teus punts forts i febles en relació amb els dels teus competidors ”(Rhodes i Stelter, Harvard Business Review, 2009). https://hbr.org/2009/02/seize-advantage-in-a-downturn
- Redueix la teva exposició i quantifica el teu risc. Calcula els costos reals de permanència en l’actual situació. No deixis de remoure cap departament ni pedra.
- Avalua les noves prioritats. Rhodes & Stelter ens recorden que “Les empreses que retallen sense cap les seves despeses en màrqueting, sovint es troben que després han de gastar molt més del que estalvien per recuperar-se”.
- Identifica canvis en l’entorn cultural i social. Com canvien els comportaments i els patrons dels consumidors i quines seran les noves circumstàncies que obligaran els consumidors a canviar els seus hàbits de compra.
- Afegeix serveis o productes per satisfer les noves exigències del mercat. A continuació, es detallen algunes necessitats que poden augmentar els ingressos.
- Serveis de seguretat
- Alimentació i begudes (concretament el lliurament d’aquests articles que abans es consumien al lloc)
- Serveis i productes sanitaris, assistencials, per a gent gran i cures personals
- Serveis de guarderia i cura de mascotes
- Consultoria i coaching empresarial
- Tecnologia de la informació i connectivitat virtual
- Vendes per enviament a domicili
- Articles usats, inclosos la roba i els articles per a la llar
- Productes de neteja i desinfecció
Mireu altres idees a https://www.national.biz/5-recession-proof-business-ideas-opportunities-2020/.
Finalment, qualsevol empresa, sigui quina sigui la mida ha d’afrontar un o més d’aquests cinc conjunts d’accions descrites per McKinsey.com com a mínim https://www.mckinsey.com/business-functions/risk/our-insights/covid-19-implications-for-business.
- Protecció dels treballadors
- Estabilització de la cadena de subministrament
- Compromís amb els clients
- Test d’estrès financer
- Integració del centre de comandament i pla de comunicació constant
És el moment de planificar i començar a actuar, tot es construeix amb petits passos.
Deixa una resposta
Vols unir-te a la conversa?No dubtis a contribuir!