La supervivència del negoci inclou canviar el marketing. ARA
Canvieu el vostre missatge de màrqueting en un moment de crisi per sobreviure.
“Einstein va dir que fer alguna cosa igual una vegada i una altra esperant un resultat diferent, és la definició de la bogeria”.
Segurament és una bogeria pensar que els vostres missatges de marketing i publicitat habituals poden romandre sense canvis en aquest moment. Si t’estranyen els anuncis que reflecteixen els negocis habituals, considera com poden reaccionar els vostres clients davant el vostre missatge o anuncis poc realistes.
Durant la crisi de le pandèmia global de Covid, els negocis estan sent llençats a monumentals reptes de marketing als quals no s’han enfrontat mai. Com a reacció instintiva, les empreses poden optar per reduir el marketing com a mesura de control de despeses, així aturaran encara més els seus negocis. Pitjor encara són aquelles empreses que mantenen els anuncis d’abans i no fan els canvis necessaris als seus missatges per reflectir els temps actuals. Totes dues opcions són perjudicials per a les companyies, ja que cap de les dues estratègies tracta la situació actual de manera proactiva. Aquestes empreses, en mode pànic, tallen els oleoductes comercials per a vendes futures.
Totes les empreses, en aquests moments extraordinaris, haurien de considerar enfocaments de marketing i vendes radicalment diferents per al seu negoci. Fins i tot amb bloqueigs i mandats governamentals per a tancaments empresarials temporals, la majoria de les empreses poden trobar maneres de continuar al servei dels seus clients encara que només sigui mitjançant comunicacions coherents i transparents, inclosos els canvis adequats en els seus missatges.
Les empreses no haurien de conformar-se simplement a tallar tots els vincles amb els clients i esperar que, quan acabi la crisi, puguin ressuscitar màgicament el seu negoci des del buit. Si els clients han trobat opcions alternatives o han trobat maneres de sobreviure sense el producte ni els serveis d’una empresa, és probable que aquestes empreses s’esvaeixin per sempre.
Fins i tot si una empresa ha canviat força el negoci per al manteniment dels lligams amb els seus clients i l’enfocament adequat dels missatges, recorrerà un llarg camí per superar els efectes de la crisi econòmica imminent. És possible que els clients no busquin o que no puguin obtenir els vostres productes en aquest moment, per això és fonamental que us mantingueu visibles i rellevants.
A continuació, es detallen algunes activitats de marketing a considerar per a iniciar o continuar durant aquesta crisi.
Manteniu una estratègia de SEO forta per millorar la visibilitat del lloc.
Mantenir una estratègia de SEO forta ajudarà a mantenir la vostra empresa visible i accessible durant una crisi. Tot i que ja no podeu entregar productes o serveis de la mateixa manera, un lloc web operatiu i útil pot ser la vostra connexió vital amb els clients. Les millores de SEO poden ser complements senzills o canvis simples com actualitzar descripcions i etiquetar imatges per ajudar-lo a que el vostre contingut sigui més fàcilment accessible.
Creeu contingut nou per augmentar la fiabilitat de la vostra marca.
Les preguntes freqüents i els consells afegeixen valor per als vostres clients i possibles consumidors. Ara és el moment d’augmentar no només la quantitat del contingut nou que produïu, sinó centrar-vos en la qualitat del contingut. El fet de ser transparent sobre com afecta la crisi al vostre negoci i la vostra cura dels vostres empleats ajuda a crear el valor de la vostra organització. Sigueu regulars i coherents amb la vostra audiència perquè arribin a esperar les vostres actualitzacions i novetats. Sessions en directe de xarxes socials, fragments de vídeo enregistrats i blogs quotidians permetran que el vostre públic estigui involucrat i implicat.
Afegiu enllaços de qualitat per connectar la vostra organització amb altres fonts de prestigi.
Dins del contingut que creeu, inclogueu enllaços a fonts autoritzades.
“El contingut sens dubte és el rei i, en el clima de marketing digital actual, el contingut únic i centrat en el valor és potser la millor eina per a qualsevol persona que faci SEO. Si publiqueu contingut sòlid que aporti valor a l’usuari i inclogueu enllaços rellevants i actualitzats a tot el contingut, aneu pel bon camí. ” (Schubert, 19) (https://www.simpletiger.com/blog/what-are-high-quality-backlinks)
Traslladar la despesa de màrqueting des dels canals tradicionals cap a opcions digitals.
Si la ràdio, la televisió i la impressió tradicionals han estat els vostres mètodes de publicitat i màrqueting, penseu en canviar els recursos en lloc de suspendre todo el marketing. El trasllat de recursos i pressupost a la pantalla digital, a les xarxes socials i als canals de pagament per clic en línia pot ser una manera millor de mantenir la vostra empresa rellevant per als clients actuals i potencials. Google AdWords, anuncis i publicacions de Facebook i la visualització digital poden mantenir la vostra empresa visible. L’augment dels esforços de marketing directe per correu electrònic hauria de considerar-se como forma de augmentar la comercialització durant aquest temps.
Ajusteu el missatge i les CTA (crides a l’acció) en funció dels temps i de les circumstàncies.
Si els missatges dels vostres anuncis no reflecteix els canvis en l’entorn del mercat, el vostre negoci es sentirà inautèntic i fora de lloc. Si el vostre missatge no canvia de to, reconeixent el canvi actual de la vida real, pot afectar negativament la fiabilitat de la companyia. El vostre missatge hauria de canviar-se per proporcionar informació al client que l’ajudi a superar la crisi i el que esteu fent diferent per atendre els vostres clients.
En aquesta època visual, també és fonamental que les vostres imatges coincideixin amb el to i el contingut del vostre marketing. Si utilitzeu imatges antigues i obsoletes que no s’ajusten als temps, els usuaris poden rebutjar i ignorar els vostres missatges.
“En crisis, teniu una oportunitat única de ser rellevant i original amb el vostre contingut. Aprofiteu el temps i dediqueu els recursos per crear contingut puntual i informat. Aprofiteu els vostres escriptors i repteu-los a crear contingut amb perspectives i correus electrònics únics que estan desitjant els vostres clients desconcertats i amb por” (Rice, 2020) https://kaleidico.com/cmo-crisis-guide/ .
Al 2009, quan el món s’enfrontava als efectes de la gran recessió, The Harvard Business Review, John Quelch i Katherine E. Jocz van elaborar un mapa de ruta fantàstic: How to Market in a Downturn (https://hbr.org/2009/04/how-to-market-in-a-downturn-2) per a les empreses que han de passar per un temps econòmicament sense precedents. Si bé les circumstàncies són diferents i la crisi del COVID 19 podria resultar encara més devastadora que la recessió, els principals plantejaments són sòlids i continuen sent aplicables.
Comprendre la psicologia del consumidor i fer ajustaments ara és fonamental. “Els venedors s’haurien de preparar ara per a un possible canvi a llarg termini dels valors i actituds dels consumidors” (Qulech i Jocz, 2009). Això inclou tenir en compte el següent;
- Tàctiques de publicitat i marketing a mida per adaptar-se a les condicions actuals
- Recolocar els pressupostos per utilitzar nous canals per als nostres missatges
- Centra’t en el resultat a llarg termini modificant els ajustos a curt termini del marketing
- Busqueu oportunitats inesperades d’entregar productes i serveis d’una altra manera
- Penseu en agilitzar la vostra cartera de productes / serveis per maximitzar les eficiències i oferir el que necessita el client ara
- Investigueu formes de millorar l’accessibilitat per als vostres clients
- Potenciar la confiança mitjançant la modificació de la cadència i els missatges de la vostra comunicació
En definitiva, canviar la forma de comercialitzar el vostre negoci no és una opció en aquest moment. Ara és el moment de situar la vostra organització com una organització empàtica, reflexiva i basada en el valor. Atendre els vostres clients proporcionant formació, notícies i informació addicionals per facilitar la seva vida o seguretat, situaran la vostra organització amb una imatge més lluminosa. Tot i que els vostres mètodes tradicionals no siguin realistes, en ser transparents i sincers en la manera de fer front a les noves circumstàncies, mostrareu als clients que cerqueu i treballeu en solucions.
Els canvis i els girs han de passar ara. És hora de deixar la por i preparar-se per canviar com i quan comercialitzes per mantenir la major part del vostre negoci viu mentre duri aquesta crisi.
Traducció de l’article d’ActionCOACH https://www.actioncoach.com/blog/business-survival-includes-changing-marketing-now/
Deixa una resposta
Vols unir-te a la conversa?No dubtis a contribuir!